door Francine Dekker-Kok
•
30 aug., 2020
25 augustus 2020, “De Schalle” Nieuweweg 27, 7948 AA Nijeveen Aanvang 20.00 Aanwezig: Lambertus Krikken (Ruinen), Wim van Duuren (Meppel), Lisanne ten Have (Oldemarkt), Christiaan Bouwknegt (Nijeveen), Marion de Ruiter (Ruinerwold), Steven Schoenmaker (Bovensmilde), Desie Prins (Smilde), Jan Bijman (Diever), Els Schra (Staphorst), Johan Huiskes (Zuidwolde), Jan Penninkhof (Smash), Dicky van Ginkel (Ruinerwold), Hille Bijlsma, Teun Hoving (DUC-raad), Ernst-Paul Keizer (DUC-raad), Francine Dekker (DUC-raad) Afwezig: Marjan Scheper-Kroder (DUC-raad) i.v.m. werk 1. Kennismaken met de DUC-raad Francine opent de bijeenkomst en geeft aan wat het doel van de bijeenkomst is: inzicht te geven in hoe de DUC-raad het seizoen 2020-2021 voor zich ziet. De gedachten en ideeën worden gedeeld. Vervolgens stellen Francine, Ernst-Paul en Teun zich voor en geven aan wat hun rol is binnen de DUC-raad. 2. Korte introductie website Francine geeft een introductie op de website en waar informatie te vinden is. De website is gebouwd met de gedachten het de bezoeker zo makkelijk mogelijk te maken. Je moet snel kunnen vinden wat je nodig hebt. Daarom op de homepage al wat veel gebruikte opties om direct naar door te linken. Ook heeft de website tot doel het makkelijker te maken om als DUC nieuwe verengingen te bereiken en zo de DUC uit te breiden. 3. Plan seizoen 2020-2021 Ernst-Paul geeft toelichting op hoe de poules en wedstrijdschema’s tot stand zijn gekomen en wat de gedachten zijn voor de toekomst. Dit Seizoen: - 34 Teams - Bovensmilde nieuw, definitief di 20:00, is doorgegeven en betrokken verenigingen - Let op Appelscha/Vledder2, 3 wedstrijden in Vledder - C-klasses spelen nog een kruisfinale, week 12 & 14 - Wedstrijdschema’s einde avond uploaden website, origineel bewaren bij competitieleider vereniging. Toekomst: - IDEE: Ranking einde van jaar alles poules gezamenlijk op een rij, schuiven met de uitblinkers boven en onder (kampioenen en degradanten). Dan van boven naar beneden per 6 teams een poule. - Door automatisering veel sneller schema’s te maken. o Inschrijven voor 1-7, dan indeling poules opzet en rondmailen o Binnen 14 dagen definitieve indeling, o Direct speelschema’s rondsturen naar alle verenigingen Francine geeft aan dat: - De DUC-raad open staat voor een herencompetitie, maar dat teveel werd omdat deze zomer er bij te doen. De prioriteit lag bij het opstarten van de DUC. Daarnaast spelen er heel veel heren ook mee in de mix DUC competitie. Er is zeker een mogelijkheid te kijken of dit na de DUC competitie kan plaatsvinden vanaf april bijvoorbeeld. Informatie hierover volgt later. - Zijn er competitieleiders die gehoord hebben dat spelers het i.v.m. corona niet zien zitten om te spelen? Niemand geeft aan dat dit op dit moment een probleem is. - Verzoek van enkele verenigingen die op dinsdag spelen om de vergaderdag van de DUC te verplaatsen naar een ander moment. Anders zijn zij steeds diegene die hun speelavond op moeten geven. Besloten is elke jaar een andere dag te pakken zodat de “last” wat verdeeld is. - Mochten er teams zijn die het leuk vinden om hun teamfoto met namen op de website te publiceren kan dat. Graag dan wel expliciet toestemming van de spelers via de mail i.v.m. privacy. Dit mag naar info@duccompetitie.nl. - De kosten per team zijn dit jaar wederom €25, -. De betaling dient uiterlijk 01-10- 2020 betaald te zijn op de rekening van de DUC o.v.v. de club en teamnaam. Bankgegevens: Dorpen Uitw Competitie NL39RABO0376206578 (zelfde gebleven). - Verzette wedstrijden doorgeven via de website (HOMEPAGE - Wedstrijd wijzigen) dan kunnen we website up-to-date houden. 4. Verwachtingen Iedereen is heel benieuwd hoe het gaat lopen zo met alle digitale veranderingen. En ook qua corona weten we niet wat het gaat brengen dit seizoen. Afgesproken is wel dat de verenigingen elkaar op de hoogte houden via de DUC-app over wat er in de sporthal qua coronamaatregelen gelden ( douches open, kantine open enz.). 5. Reglement Het regelement en met name de punten die wat aangepast zijn, zijn doorgelopen. Het reglement is op inhoud niet heel veel gewijzigd, maar er hebben wat aanscherpingen plaatsgevonden. 6. Rondvraag Iedereen gaf aan de digitalisering mooi te vinden en fijn dat alles snel gevonden kan worden. Er kwam nog 1 vraag van Desie, die aangeeft wat te doen met invallers die invallen in een lagere klasse dan dat zijzelf spelen? Afgesproken is dat een team in goed overleg invallers laat spelen. Indien problemen bij het invallen bestaan, hoort de DUC-raad dit graag. 7. Afscheid Hille Om 20.50 was het dan echt zover om officieel afscheid te nemen van Hille. Hille heeft de DUC meer dan 30 jaar geleid. Met pijn in het hart, maar ook met nu wel de rust dat het overgenomen is heeft hij afscheid van ons genomen. Hij heeft wel beloofd nog een keer langs te komen en daar houden we hem natuurlijk aan. We hebben hem uiteraard niet met lege handen laten gaan. Voor de DUC-competitie is de prachtig Hille Bijlsma gezelligheidsprijs (wisselbeker) geïntroduceerd. Die elk jaar tijdens het eindtoernooi uitgereikt zal worden (mogelijk door Hille zelf?) aan het gezelligste team van dat seizoen. (Stemming en voorwaarden volgen). Tevens heeft hij vanuit de DUC een bootreis gekregen die hij als het weer kan, kan gaan boeken. Uiteraard mocht een mooie bos bloemen niet ontbreken (geen viooltjes helaas). Hille bedankt iedereen voor alle mooie jaren! (Hij wil zelf liever niet dat zijn foto’s online komen te staan)